28 Aralık 2008 Pazar

SPARTAKÜS! - سبارتاكوس

Filistin'den


















ماجد ابوغوش- Macid Ebu Goş

سبارتاكوس

إلى أحمد سعدات طبعا

لم اشهر سيفي في وجه الريح
لأرده إلى غمده
بدون قتال

هذا البحر لي
والجبال والشواطىء
والهواء العليل
لي القمر
ورائحة الزهر في الحقول
واغاني العرس
لي

أشعر بالفخر وبالزهو وبالغبطة
أني دافعت عن ورد الشوارع
وعن طرقات العشاق
وعن شجر الصنوبر
ورائحة المريمية
وأني في لحظة التجلي
قد قلت لالالالالالالالالالالالالا
في وجه من قالوا نعم

سيتبعني المستضعفون
ويتبعني الحفاة
وتتبعني الذئاب
وتتبعني الأيائل
ويتبعني الموج
ويتبعني النشيد

لليسار در

رام الله المحتلة 27/12/2008

----------------


SPARTAKÜS!

Macid Ebu Goş

”Ahmed Sadet’e, elbette!..”

Kılıç
Çarpışma olmadan
Kınından çekilmez!..

Bu deniz
Benim.
Ve bu dağlar
Ve bu diyarlar
Ve bu temiz havalar
Ve bu ay
Benim.
Ve tarlalardaki çicek kokuları
Ve düğün şarkıları
Benim!

Kendimi gururlu
Ve çoşkulu hissediyorum.
Caddelerdeki çiçekleri ben savundum.
Aşıkların yollarını
Ve fıstık çamlarını
Ve adaçayını.
Ve ben prezantasyon anındayım:
”Evet!” diyenlere karşı
”Hayırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!..” diye haykırdım.

Korumasız olarak peşimdeler
Ve yalınayak.
Ve kurtlar peşimde
Ve rengeyikleri.
Ve dalgalar
Ve ilahiler peşimde!..
Solda, oradalar!

27 Aralık 2008 / Ramallah - Filistin

Arapça çeviri: Faiz Cebiroglu

1 yorum:

Adsız dedi ki...

:-(( my heart was hurt....