26 Ocak 2017 Perşembe

Yeni ve katılımcı Suriye...



Faiz Cebiroḡlu
faizce@hotmail.com

 Yeni bir Suriye inşa ediliyor: Farklı renklerden oluşan katılımcı ve zengin bir Suriye.

Kazakistan’ın başkentinde yapılan görüşmeler ve ”Yeni bir Suriye için kaleme alınan Anayasa Taslaḡı”, bunun bir göstergesi oluyor.

Renkli ve zengin bir Suriye inşa ediliyor: Orta-doḡu’nun ortasında, bölgelerdeki tüm ülkelere model  olacak bir Suriye: Katılımcı Suriye Cumhuriyeti!

Suriye’ye dayatılan yıkım, tutmadı. Tutmaz. ”Suriye krizi” başladıḡında, tüm yazılarımda şunu yazmaya çalışmıştım ve yazdım da. (Tüm yazılar arşivimdedir). Yazdılarımın özeti mi, şudur: 

”Suriye diz çökmez! Suriye, katılımcı demokraside, Suriyedir.”

Suriye ve halkı budur.

Kazakistan /  Astana görüşmelerinde hazırlanan, ”Taslak Anayasa’nın başlıkları da şudur:

“- Suriye Arap Cumhuriyeti: Suriye Cumhuriyeti oluyor.

- Kürtlere otonomi .

- Cumhurbaşkanın görev süresi 7 yıllık ve tek dönem olacaktır.

- Laik Suriye.

- Başkanın 'müslüman olma' zorunluluğu yoktur.

- Her idari bölge, resmi dilin dışında, başta Kürdçe olmak üzere, kendi belirlediği dili kullanabilecektir.”


Bunları taslaktan önce yazdım ve dillendirdim.

Haklı çıkmak yerine, ”kafası karışık” insanları da uyardım.

Karşı çıkanlara bakıyorum, Hataylı ”Türkleşmiş Araplardır!”

İhanet, ne yazık ki,  içten ve kimlik red-edişinden doḡuyor. Çıkıyor.

Parentez açıyorum. İsmini hatırlamadıḡım, biri, İskenderun’da mukim bir herif, bana, Perincek’i anlatıyor. Anlaşılan bu herif, dünyaya geç gelmiştir.

Parentezi kapatıp, devam ediyorum.

Suriye’ye dair yazdıklarım, doḡru çıktı. Doḡrular, doḡruda yürümekle kanıtlanıyormuş.

Güzel.

Güzelin güzeli: Doḡruda durmakla yetinilmez; son nefese kadar  ve doḡruda yürümekle yükümlü olmak gerekiyor. 

Kanıtlarımız mı, işte Suriye ve işte Rojevadır.

Bu küçük notumu yazmak istedim. Yeni inşa edilecek,  katılımcı Suriye Cumhuriyeti’nden, tekrar,  haberdar etmek istedim.


Hiç yorum yok: