25 Ocak 2009 Pazar

İFŞA! - بَوْحْ







ماجد أبوغوش

كنت أحب مشاهدة الغيمات البيضاء
وهي تمضي جهة البحر
وأن أركض خلفها إلى أخر الجدار
كنت أحب طائرتي الورقية
وهي ترمي ظلها على نافذتك

كنت أحلم أني في ليلة مقمرة
قد قبلت خديك

كنت أحب أمي وأبي
وأخي الصغير
وشجرة الجميز
وصوت الموج
وكنت أحبك

كانت أمي تعد طعام العشاء
وكنت أقف عند النافذة التي
تطل على بيتك
عندما غطى الظلام الرهيب
كل شيء

........................
........................
كان الولد الشهيد يبوح
لجارته الشهيدة

رام الله المحتلة
---------------------


”Kahraman şehid: Hafız al-Masri”


İFŞA!

Macid Ebu Goş

Deniz yüzünü kaplayan
Beyaz bulutları seyretmeği severdim.
Ve bulutun arkasından koşardım duvarın sonuna kadar.
Ve gölgesini pencerene vuran
Uçurtmamı severdim.

Ay ışıklı geceleri düşlüyorum
Yanaklarından öpmüştüm!

Annemi ve babamı severdim.
Ve küçük kardeşimi
Ve akçaağacı
Ve dalgaların sesini
Ve seni severdim!

Ve korkunç karanlık
Hertarafı kapladığı zaman,
Annem akşam yemeğini hazırlıyordu
Ve ben, evine bakan
Pencerenin arkasında duruyordum!

……………………….
……………………….

Şehid çocuk,
Şehid olan komşusunun
Çocuğuna bakıyor!

Ramallah / Filistin

Çeviri: Faiz Cebiroğlu.

Hiç yorum yok: