29 Nisan 2016 Cuma

Tini rakısıyla büyüdük ve yürüdük!..






Faiz Cebiroğlu

Tini rakısıyla büyüdük
Antakya
Dursunlu köyünde.
Herkes Kâbede dönerken
Tini rakıya ve semaha döndük!
Antakya
Dursunlu köyünde.

Tini rakısıyla büyüdük
Yürüdük.
Herkes Kâbe'de dönerken
Şavkımızı ve önümüzü
Hızır Aleyhi Selam'a çevirdik.
Yürüdük!

Tini rakısıyla büyüdük
Yürüdük.
Bir elimiz çok acı
Bir elimiz tarihsel.
Hazreti Musa'nın çubuğu
Çınar olmuş
Büyümüş
Şimdi koca Çınar olmuş
Antakya
Dursunlu köyünde.

Fadıl babamın gözleri
Dağlara ağladı.
Annemin gözleri
Zeytinliklere ağladı.
Fadıl babam
Nedime annem
Dağlara ve zeytinliklere ağladılar
Kutsal çınara
 Ve sulara.

Tini rakısıyla büyüdük
Antakya
Dursunlu köyünde.
Herkes Kâbe'de dönerken
Bizler
Tini rakıyla semaha döndük.

Kâbede insanlar dönerken
Semaha dönüyor
Dursunlu köyü.

Dursunlu köyü
Fadıl babam.
Salim ve Murşit amcam
Ve de anaların anası
Nedime anam.

Tini rakısıyla büyüdük
Antakya
Dursunlu köyünde.
Ve hepbir ağızdan
Yakardık:
Dursunluya,
Hazreti Musa'ya
ve
Hızır Aleyhi Selam'a.
”Bizlerin Kâbesi insandır / Kur'an da kurtaranda!”
Yakardık.

Tini rakısıyla büyüdük
Yürüdük.
Herkes Kâbede dönerken
Tini rakıya ve semaha döndük!

Yürüdük
Yürüyoruz!..

Bedran kardeşim de
Katıldı.
Yürüdük!
Sene mi, 1978'dir.

Antakya'da  sel,
Asi nehri taşmış
Antakya ve Dursunlu da taşmış
Her yer sel.
Sel sel yürüdük.

Yürüdük
Tini rakısıyla
Semaha dönerek
Yürüdük.

Asi nehri taşmış
Faydana karşı yürüdük.
Herkes Kâbe’de  dönerken
Bizler semaha döndük!
Yürüdük.

Yürüdük
Yürüyoruz
Kol kola
Antakya'da
Dursunlu'da
Tüm Liva İskenderun’da.

Fadıl babam seslendi
Faiz mi söylüyor?
Annem cevap verdi:
Faiz, saza ses veriyor.
Ev yankılanıyor:
”Gel gönül çıkalım seyrana doğru
Hakikat ilminden kervana doğru
Yetmiş üç kelamda hakkı tutanlar
Yetişir menzile, devrana doğru!”

Faiz söylüyor!
Faiz, saz çalıyor!...
Saza ses veriyor
Ev yankılanıyor.

Yürüdük
Yürüyoruz!

Saz çaldım!
Esad'ın sazını çaldım
Saz ”çaldım” ve saz ”çaldım”
Evimiz soyulmuş
Ben kendimi ÇALDIM!

Hızır Aleyhi Selam'ı çaldım
Herkes kâbede dönerken
Liva İskenderun'u çaldım!

Dursunlu köyünde.
Kireçdağlar kahvesinde.
Herkes Kâbede dönerken
Tini rakıya ve semaha döndük!
Yürüdük!

Tini rakısıyla büyüdük
Antakya
Dursunlu köyünde.
Herkes Kâbede dönerken
Tini rakıya ve semaha döndük!

Yürüdük
Yürüyoruz…

Yürüyüş devam ediyor!..
---

(*) Tini : Arapça'da incir oluyor. Tini rakı: İncir rakısı, demektir.

Hiç yorum yok: