29 Ocak 2015 Perşembe

AZRAİL DUA KABUL ETMİYOR...




Dr.İsmet Turanlı

 
Azraile Almanlar TODES ENGEL (Ölüm meleği) diyorlar. İnsanların canından ruhunu alana nasıl melek diyorlar anlamadım.
 
Önce yeğenimin, sonra sevgili ablamın ruhunu ahrete taşıyan AZRAİL şimdide Yaşar Kemal abinin, son olarakta kadim dostum Fikret Otyam’ın yakasına yapışmış. Bildiğim duaları onlar için okuyorum ama dualarım kabul görmüyor.
 
İsviçrede bir kayak merkezinde kahvede otururken Yaşar abi eşi Ayşe hanımla karşıma çıkıyor. ‘’ 
Ben seni Kölnde aradım. Kısmet bu dağ başında imiş’’ dedi. Ormanda beraber yürüdük. Kelebekleri gösterdim. Bunların güzelliğine hayranım diyince ‘Bende’’ dedi. Kelebeklerin güzelliğini nasıl dile getirdiğini anlattı. Senelerdir her İstanbula geldiğimde Boğaziçinde buluştuk. Son buluşmamız Vaniköydeki evinde oldu. Kendi eliyle Adana kebabı yaptı. Onunla birlikte olduğumuz anları beynimdeki vidoyaya kaydetmişim. Şimdi yoğun bakımdan çıkmış. İnşallah duam kabul görürde Azrail onun yakasını bırakır.
 
25 sene öncesinde öğlen kahvemi içerken Milliyet gazetesinde bir haber okudum. Firkret Otyam Leverkusende resim sergisi açmış. Buluştuğumuzda kadim dostum Bedri Rahminin talebesi olduğunu söylemişti. Bende onbeş tablosu olduğunu söyleyince heyecanlandı.  Bir İtalyan restoranında buluştuğumuzda 50ye yakın müşterek dostlarımız olduğunu tesbit ettik. Erstesi akşam başka bir kaç sanatkarla benim terasta hasbıhalimize doyum olmadı. Beni Gazipaşadaki evine davet etti. Yaşam maceramından bir roman yazmak istiyordu. Sonra ben Monografimi ‘’ Serindi benim mavilerim’adıyle yayınladım. Ardından hikayelerimi, bestelerimi, şiirlerimi, değişik konularda makalelerimi ‘’Aşk Günah mı? ‘’ adıyle yayınladım. Bu arada internette yayınlanan 350 makalemi tasnif ettim. Yakında 3 kitabım yayınlanacak. Fikretede duacıyım.
 
Asıl Azrailin yakasını bırakmaması gereken IŞID belalılarıdır. Üstelik müslümanız diyorlar. İnsan oğlu bu asırda hala vahşi tutumunundan vazgeçmiyor. Kobaniden kovulduklarına öyle sevindim ki sormayın.
 
Ya Almanyadaki Pegidalılara ne demeli. İki defa dünya savaşı çıkarmışlar gene uslanmamışlar. Amerikalıları sevmeyen çok kimse var ama her iki dünya savaşındanda onlar gelip kurtardılar o medeni Avrupalıları. Şimdide İŞİD’i bombalıyorlar. Bir taraftanda kırallara silah satıyorlar. Bir yerde isyan, savaş bitince silah satıcıları başka bir yerde savaşı kışkırtıyorlar. Asıl melanet PARANIN gerçekliğinde. Para denen ŞEYTAN dogmalarından önüne geçti. Devlet başkanları, siyasiler olan bitende figuran rolü oynuyorlar.
 
Bu hengamede, bu tarihi oluşumda acaba KÜRTLER paçayı sıvayıp özgürleşekler mi? Erdoğanda Atatürk gibi Kürtlere hıyanet mi edecek. 1924 de Atatürk Kürtleri silmeseydi , yüzbinlercesi katledilmeseydi bugün Kürtlerde insan gibi yaşama sevincine kavuşurlardı. Ama Atatürke toz kondurulmuyor. Hatta onu sevmek mecburiyeti getiren yasa var. Bayar ne demişti. ‘’Seni sevmek ibadettir’(!).  Kürtlerinde en büyük kabahatı dayanışma içinde olamamaları, herbiri diğerine hain demek cehaleti gösteriyorlar. Güneşin doğduğu ana ŞAFAK yahut TAN denir. Acaba Küertlerde bir şafak anımı yaşıyorlar. İçim titreyerek haberleri izliyorum.Nufusu on binleri bulmayan milletler UNO’da akredite olurken 40-50 milyonluk KÜRDE Azrail dokunmaz inşallah.!!!.
 

Köln. 29.01.15

Hiç yorum yok: